«Τι μουσική ακούς»;

Έστω ότι δεν με ξέρεις και για κάποιο λόγο θες να με γνωρίσεις. Μπορείς να μου κάνεις όποια ερώτηση θέλεις και εγώ θα σου απαντήσω. Ρώτα με: «Να ζει κανείς ή να μη ζει»; «Είναι ακόμα ζωντανός ο Tupac»; «Τι είναι τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αδελφός ή γιος της Ντόρας»; Θα σου απαντήσω και στις τρεις. Με ακρίβεια. Αλήθεια. Μία ερώτηση μόνο μην μου κάνεις: «Τι μουσική ακούς»; Το στρες που μου προκαλεί αυτή η ερώτηση δεν μπορώ να το διαχειριστώ. Η (όποια) απάντηση μου σε συνδυασμό με το τι θα θεωρήσω ότι θα σκεφτείς για μένα και με την (όποια) απόκριση σου, δημιουργούν ένα εύφλεκτο κράμα στον εγκέφαλό μου που μπορεί να προκαλέσει έκρηξη και να με κάνει να μην σου ξαναμιλήσω.

Αυτό συμβαίνει, γιατί θεωρώ ότι δεν έχω γνωρίσει σχεδόν κανένα άνθρωπο να έχει απαντήσει ειλικρινά σε αυτή την ερώτηση. Το «τι μουσική ακούς» έχει καταντήσει πιο προσωπική ερώτηση από το «πόσο την έχεις». Αυτό μπορείς να το καταλάβεις από τις απαντήσεις που δίνει ο κόσμος. Είναι πολύ πιο ψεύτικες ακόμα και από το ποιο είναι το πραγματικό μέγεθος της ψωλής του. Σχεδόν όλοι δηλώνουν ότι ακούν έντεχνα. Indie/alternative/garage/… rock και metal. Τίποτα άλλο. Τα άλλα είδη δεν τα ακούει κανείς.

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις, στο youtube το official video του «Παραμυθιάζομαι» του Παντελίδη έχει 10.950.818 views. To «As long as you love me» του Justin Bieper έχει 109.356.677 και το τραγούδι του Αγάθωνα, υποψήφιο για τη Eurovision, που ανέβηκε χθες έχει ήδη 194.868! Δύο πιθανά σενάρια/εξηγήσεις μου έρχονται στο μυαλό. Εσύ που ακούς έντεχνα/ροκ/μέταλ όταν βάζεις τα παραπάνω τραγούδια στο youtube πατάς «mute». Οπότε λες αλήθεια. Δεν ακούς τέτοια μουσική. Την βλέπεις. Το άλλο σενάριο είναι η απάντηση που συνήθως μου δίνεις: «Τα ακούω για πλάκα». Έλα που εγώ όταν θέλω να γελάσω δεν ακούω ούτε Ζερβουδάκη, ούτε Joy Division, ούτε Sepultura. Μάλλον δεν έχω χιούμορ. Δεν σου λέω κάθε φορά που σε ρωτάνε τα μουσικά σου γούστα να αραδιάζεις ό,τι videoclip έχεις κλικάρει στο youtube, αλλά τουλάχιστον μην το αρνείσαι ότι τα ακούς. Ηθελημένα.

Σαν να μην έφτανε αυτό, τρέχεις τα Σάββατα στο «W» και προσπαθείς να σχηματίσεις με τα χέρια σου το γράμμα του μαγαζιού την ώρα που στο δείχνει ο dj. Κουνάς με χάρη τύφλα-να-έχει-ο-Κωστέτσος το κωλαράκι σου στα τσιφτετέλια της Β’ Παθολογικής (σκληροπυρηνικό ελληνάδικο). Χτυπιέσαι σαν 15χρονο στα «trash party» (Διαφωνώ κάθετα με τον όρο. Θα το συζητήσουμε σε άλλο ποστ) του Κ44. Μαγκιά σου! Και εγώ τα ίδια κάνω! Όταν όμως σε ρωτάει κάποιος αν ακούς τη μουσική που παίζουν τα παραπάνω μαγαζιά, γιατί είσαι έτοιμος να φτύσεις τον κόρφο σου και να φωνάξεις «απεταξάμην»;

Ψάχνοντας την αιτία της συμπεριφοράς σου, έχω αρχίσει να σκέφτομαι πως παίζει να σου άρεσε τόσο πολύ ο ατσαλάκωτος και η γκόμενα-που-δεν-στρίβει που θες να ανήκεις σε αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων. Συνέχισε έτσι. Σε λίγο, όχι μόνο θα είσαι ένας από αυτούς, αλλά θα κοτσάρω και τη φωτογραφία σου σε αυτά τα κείμενα και θα σε παρουσιάζω ως το πιο αντιπροσωπευτικό είδος. Τώρα, αν δηλώνοντας ότι ακούς έντεχνα/ροκ/μέταλ ρίχνεις περισσότερες γκόμενες; Σου κάνει αύξηση το αφεντικό; Ή αποκτάς περισσότερους φίλους στο Facebook; Πες το μου να αρχίσω να το δηλώνω και εγώ και να φτιάξω ένα νέο μπλογκ-μανιφέστο για τα παραπάνω είδη μουσικής.

(Ζω για τη στιγμή που θα έχει κάποιος τα αρχίδια –γιατί περί αρχιδιών πρόκειται πλέον- να δηλώσει ότι ακούει Χατζηγιάννη ή κλαρίνα ή Mazoo and the Zoo. Θα τον/την παντρευτώ).

Τώρα ήρθε η ώρα να με ρωτήσεις τι μουσική ακούω. Λοιπόν, μετά από μπόλικα ψυχοφάρμακα και χρόνια ψυχοθεραπεία δύναμαι να σου απαντήσω τα εξής (χωρίς να βγάλω αφρούς από το στόμα): Ναι, έχω ακούσει και εγώ (κατά τύχη) Yanni, Λόλεκ και Εστουδιαντίνα, αλλά δεν μπορώ να τους βάλω και στο βιογραφικό με τα μουσικά μου ακούσματα.

Η μοναδική ειλικρινής απάντηση που μπορώ να σου δώσω, αν και συνήθως δεν σε καλύπτει, είναι «ανάλογα τη διάθεση». Α! Στα views των τραγουδιών που γράφω στην 3η παράγραφο, έχω συμβάλει και εγώ τα μέγιστα. Τα άκουσα. Τα ακούω. Θα τα ακούσω ξανά. Χωρίς mute. Και μην ξεχνάς ότι στο «W», στη Β’ Παθολογική και στο Κ44 πηγαίνουμε μαζί. Τα συμπεράσματα δικά σου.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

8 Responses to «Τι μουσική ακούς»;

  1. Ο/Η Σοφία λέει:

    Ναί, ακούω mazoo and the zoo και βλέπω Μπομπ Σφουγγαράκη από το 2005 αλλά είμαι ήδη παντρεμένη…δεν μπορεί όλο και κάποια άλλη θα διαβάζει…

  2. Ο/Η TSILIAS λέει:

    PES TA!!!!!!

  3. Ο/Η giovarlaki λέει:

    Οι mazoo and the zoo έχουν το ένα και μοναδικό άσμα, την Καμήλα. Είναι το τραγούδι του πτυχίου μου. Ο Αγάθωνας δεν ξέρω ποιος είναι αλλά σε εμπιστεύομαι. Επίσης, θα σε πηγαίνω να ακούμε παρέα κρητικά. Όλα είναι τέλεια. Και το καλοκαίρι συναυλία iron maiden,

  4. Ο/Η konstantinos λέει:

    κάποτε οι Maiden μετράγανε άσχημα!! έχουν γράψει απίστευτα τραγούδια με φοβέρες μουσικές εναλλαγές! Τώρα είναι καθαρά ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ μέχρι και Μπύρα Maiden έχει βγεί! άντε στην υγειά μας! giovrlaki

  5. Ο/Η konstantinos λέει:

    Ενδεικτικά κάποια απο τα κορυφαία τραγούδια των Maiden πάντα κατά την γνώμη μου,αν όντως δεν τους ξέρεις.




    Καλή ακρόαση

  6. Ο/Η konstantinos λέει:

    και αυτό ΥΜΝΟΣ

Σχολιάστε

