Παρανοήσεις.

Η τελευταία φορά που έκλαψα στη ζωή μου ήταν διαβάζοντας αυτό το thread: http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/37850. Πρόκειται για προσωπικές ιστορίες αναγνωστών σχετικά με στίχους τραγουδιών (και όχι μόνο), που άλλα νόμιζαν ότι άκουγαν και άλλα έλεγε τελικά το τραγούδι. Παραθέτω κλασικό παράδειγμα από τραγούδι του Πασχάλη: «Παραδώσου, λοιπόν, άνευ όρων μωρό μου», λέει το τραγούδι. Πολλοί εκεί έξω τραγουδάνε: «Παραδώσου, λοιπόν, πάρε φόρα μωρό μου».

Ως άνθρωπος που δεν φημίζομαι για την ικανότητα μου να κρατάω τα προσωπικά μου βιώματα για πάρτη μου, ζήλεψα και θα σας πω τις τρεις καλύτερες μου παρανοήσεις. Τραγουδιστικές και μη.

«Ήσουνα τι ήσουνα, μια παξιμαδοκλέφτρα και τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις σούρτα φέρτα».

Στίχος ελληνικός. Αυθεντικός. Βγαλμένος από τη ζωή. Ωραία μέχρι εδώ. Για χρόνια, λοιπόν, τραγουδούσα το συγκεκριμένο κομμάτι χωρίς να σκέφτομαι το νόημα του. Πόσο βαθύ νόημα θα μπορούσε να έχει άλλωστε; Κι όμως. Ένα απόγευμα και ενώ βρίσκομαι σε παλιότερο εργασιακό μου χώρο, αρχίζω να τραγουδάω: «Ήσουνα τι ήσουνα, μια παξιμαδοκλέφτρα και τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις σούρτα φέρτα». Με το που ολοκληρώνω την πρόταση, εκφράζω φωναχτά την απορία, που μου δημιουργήθηκε εκείνη τη στιγμή: «Μα καλά, αυτή γιατί έκλεβε παξιμάδια»; «Γιατί πεινούσε», απάντησαν με ένα στόμα, μια φωνή οι συνάδελφοι. Εκεί κάτι ράγισε μέσα μου. Με όλη την παρρησία που διαθέτω ομολογώ πως για τουλάχιστον 20 χρόνια νόμιζα πως η παξιμαδοκλέφτρα έκλεβε παξιμάδια, από αυτά που βάζουμε στις βίδες.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ

Βρισκόμαστε κάπου στο 2002. Είμαστε 4-5 μαντραχαλαίοι στο δωμάτιο μου και ετοιμαζόμαστε να δούμε DVD. Δεν πρέπει να έχει περάσει πάνω από ένας μήνας που έχω πάρει το DVD, οπότε η κάθε προβολή ταινίας αποτελεί για την παρέα σχεδόν ιεροτελεστία. Έχουμε κλείσει την πόρτα. Έχουμε σβήσει τα φώτα. Έχουμε πάρει ο καθένας την αγαπημένη του στάση. Η ταινία ξεκινάει. Αφού αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτοι υπότιτλοι, ένας από την παρέα διαμαρτύρεται, ότι είναι πολύ μικροί και δεν μπορεί να τους διαβάσει. Ως γνώστης της τεχνολογίας, πετάγομαι με καθησυχαστικό υφάκι: «Μην χαλιέσαι ρε. Έχει και κεφαλαία». Μου είχε μείνει στο μυαλό η επιλογή στο μενού του κάθε DVD που γράφει «ΚΕΦΑΛΑΙΑ». Από το αποχαυνωμένο βλέμμα των υπολοίπων, κατάλαβα ότι επρόκειτο για κεφάλαια και όχι κεφαλαία…

«όταν δεν μπορείς να στησεις τα πουλια στις πορτες»

Την παραπάνω πρόταση την βρήκα τις προάλλες γραμμένη στα πρόχειρα μηνύματα του κινητού μου. Είμαι από εκείνους τους γραφικούς τύπους που μόλις μου έρθει κάτι στο μυαλό, το σημειώνω για να μην το ξεχάσω. Είτε γιατί μου φαίνεται ενδιαφέρον, είτε γιατί θέλω να γράψω κάτι για αυτό. Έχε στο νου σου πως τον τελευταίο καιρό σημειώνω πράγματα για ένα κείμενο που θέλω να γράψω σχετικά με το τι σου συμβαίνει πλησιάζοντας τα 30. Τις σημειώσεις τις κρατάω στα «πρόχειρα» μηνύματα του κινητού.

Διάβαζα, λοιπόν, την παραπάνω πρόταση και δεν μπορούσα να καταλάβω τι εννοώ. Μου έκανε τόσο παράταιρη που είχα αρχίσει να πιστεύω πως δεν την είχα γράψει εγώ. Την κοίταζα από εδώ. Την κοίταζα από εκεί. Δεν έβγαζα νόημα. «Τι σκεφτόμουν πάλι ο πούστης», αναρωτιόμουν. Μου φαινόταν λίγο πρόστυχη, αλλά όπως και να χει πολύ σουρεάλ για τα δεδομένα μου. Πέρασαν δύο μέρες και δεν μπορούσα να βγάλω άκρη. Την τρίτη ημέρα ήμουν έτοιμος να σκάσω. Ήμουν αποφασισμένος να μην φάω, να μην κοιμηθώ, να μην κάνω μπάνιο αν δεν κατάφερνα πρώτα να βρω τι εννοούσα με την συγκεκριμένη πρόταση. Το προκείμενο μήνυμα ήταν αποθηκευμένο στο κινητό τρεις ημέρες νωρίτερα. Πόσο χρυσόψαρο μπορεί να ήμουν και να μην θυμόμουν την αφορμή που με έκανε να γράψω την παραπάνω πρόταση; Άρχισα το rewind της ζωής μου τις τελευταίες τρεις ημέρες. Μετά από αρκετό σκάλισμα, voila! Θυμήθηκα ότι είχα πάει για καφέ με ένα κολλητό μου πριν τρεις μέρες και παίζαμε τάβλι. Έχοντας να παίξουμε χρόνια, δεν θυμόμασταν καν πως τοποθετούνταν τα πούλια στις «πόρτες». (Σούπερ ένδειξη ότι πλησιάζω τα 30!). Μην μπορώντας, λοιπόν, να στήσουμε τα πούλια στις «πόρτες», σημείωσα στο κινητό μου γεμάτος ενθουσιασμό που βρήκα μια ακόμα ιδέα για το κείμενό μου: «όταν δεν μπορείς να στησεις τα πουλια στις πορτες». Έτσι. Χωρίς τόνους.

Σαν άνθρωπος γνωστός για τη μετριοφροσύνη μου και παντελώς αδιάφορος για το «θεαθήναι», γράφοντας αυτές τις γραμμές κρυφοελπίζω ότι θα κάνετε όλοι share το κείμενο, θα γράψετε από κάτω τις προσωπικές σας παρανοήσεις και θα κάνουμε το αντίστοιχο κείμενο της lifo να νιαουρίσει.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Παρανοήσεις.

  1. Ο/Η Angelos Anastassopoulos λέει:

    Ευκολάκι:

    Καμαρούλα μια σταλιά, τοίχος και φιλιά > δίχως με φιλιά
    Πότε Βούδας πότε Κούδας, πότε Ιησούς κι Ιούδας > Πότε ίσους (ίσως με προφορά) κι Ιούδας
    Σέρραι ολέ, Πανσερραϊκέ… > Χαίρε ολέ Πανσερραϊκέ

    Σίγουρα θα θυμηθώ κάτι ακόμα…

    • Ο/Η Angelos Anastassopoulos λέει:

      Επίσης, δεν ξέρω αν πιάνεται επειδή ήμουν μικρός, αλλά έλεγα: ντρες παπιέ το πρες παπιέ, σουσαμά τον μουσαμά και προφυλακτικό το φίλτρο του τσιγάρου… Για το τελευταίο είμαι πολύ περήφανος

  2. Ο/Η Maria Stormborn Taskoudi λέει:

    Όταν ήμουν μικρή και άκουγα το τραγούδι του Αντώνη Βαρδή που λέει «αιμορραγώ» φανταζόμουνα μωρά να ραγίζουν. Στα 23 μου έμαθα ότι οι βεδουίνοι δεν είναι είδος μαϊμούδων όπως είναι οι μπαμπουίνοι. Τέλος, μέχρι πρόσφατα έλεγα τον κροκόδειλο κορκόδειλο.

  3. Ο/Η χρειάζεται και όνομα ? λέει:

    δελφινι, δελφινάκι , παμε πιο γρηγορα να δω τα γυριστά της τα ματοτσινορα ….
    εγω για χρονια ακουγα ….. τ’ αγυριστά της τα ματοτσινορα …. και προσπαθουσα να καταλάβω πώς ειναι τα αγύριστα τα ματοτσινορα και ποια η διαφορά τους απο τα κανονικά !!!!

  4. Ο/Η Ototo λέει:

    κλεμμενο απο το μπλογκ του αιμοφιλου!!!

  5. Ο/Η margkw λέει:

    «το καλοκαιράκι στην ακρογιαλιά μέσα στο νεράκι πλένουμε αγκαλιά»

  6. Ο/Η mafioza λέει:

    Ντρέπομαι που το γράφω αλλά δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε που όταν άκουγα τις λέξεις «τιμής ένεκεν» αναρωτιόμουν: μα καλά, ποια είναι επιτέλους αυτή η μις ένεκεν;;; Ορίστε. Το είπα.

Σχολιάστε

