30.

Τριάντα δεν γίνεσαι στα 30α σου γενέθλια. Τριάντα γίνεσαι την πρώτη φορά-μετά τα γενέθλια σου- που θα σε ρωτήσουν την ηλικία σου και θα απαντήσεις με ειλικρίνεια. Την μοναδική αυτή από κάθε άποψη εμπειρία την είχα προχθές. «Πόσο είσαι;» με ρώτησαν. «Τριάντα», απάντησα. Αν και η φωνή μου ακούστηκε τόσο ξένη και παράταιρη, όσο μου είχε φανεί την πρώτη φορά που την άκουσα μαγνητοφωνημένη, ήμουν πλέον τριάντα και με τη βούλα.

Αν εξαιρέσεις το παραπάνω γεγονός/διαπίστωση, από τη στιγμή που τριαντάρισα δεν έχει συμβεί κάτι κοσμοϊστορικό. Αντιθέτως, διάφορα αξιομνημόνευτα περιστατικά συνέβησαν τους προηγούμενους μήνες, τα οποία έδειχναν πως βάδιζα ολοταχώς προς τα πρώτα -άντα.

Συγκεκριμένα:

  • Με απέρριψε γυναίκα, λόγω προχωρημένης ηλικίας.
  • Πρώτη φορά σκέφτηκα πως αν έκανα κάτι με κάποια πέντε χρόνια μεγαλύτερη μου δεν θα έτρεχα να το πω στους φίλους μου με περηφάνια.
  • Είδα μια αγγελία σε τοίχο στα Εξάρχεια που έγραφε: «Φοιτήτρια ψάχνει νέο έως 30 ετών με σπίτι για συγκατοίκηση». Υπάρχει πλέον μια κατηγορία γυναικών εκεί έξω που δεν με θέλουν όχι μόνο για γκόμενο, αλλά ούτε καν για συγκάτοικο.
  • Άρχισα το τρέξιμο. Δεν κάνω πλάκα.
  • Άρχισα να ξεχνάω πώς στήνουν τα πούλια στο τάβλι.
  • Φιλοσόφησα το γιατί θέλω να κάνω κόρη και όχι γιο όταν θα γίνω πατέρας.
  • Ζήτησα από ένα κορίτσι το τηλέφωνο του και εκείνη μου έδωσε την επαγγελματική της κάρτα.
  • Έλαβα προσκλητήριο γάμου από συμμαθητή μου στο Λύκειο.
  • Είδα συμμαθήτρια μου από το γυμνάσιο να ψωνίζει πάνες στο σούπερ μάρκετ και έκανα πως δεν την ξέρω.
  • Με έπιασα να κοιτάζω λάγνα τα σώματα δύο κοριτσιών και να στρέφω αμέσως το βλέμμα μου προς την αντίθετη κατεύθυνση, επειδή δεν ήμουν σίγουρος αν είχαν τελειώσει το σχολείο.
  • Το περσινό ήταν το πρώτο καλοκαίρι που έμεινα στην Αθήνα για δουλειά, ενώ οι γονείς μου πήγαν διακοπές.
  • Δεν ήξερα ούτε ένα «hot prospect» από το τελευταίο Football Manager.
  • Άρχισα να διαφωνώ με 25ρηδες φίλους για το αν μια γυναίκα στα 35 της μπορεί να θεωρείται milf. Καμία δεν επιτρέπεται να θεωρείται milf κάτω των 40!
  • Έκανα μίνι γκάλοπ σε 60ρηδες για το ποια ήταν η καλύτερη ηλικία της ζωής τους -ξέροντας από την αρχή ότι θα μου απαντήσουν τα 30-, ώστε να νιώσω καλύτερα.
  • Ήξερα το πρόγραμμα μου σε βάθος εβδομάδας. Πριν μερικά χρόνια πάθαινα κρίση πανικού αν μου έκλεινες ραντεβού από το μεσημέρι για το βράδυ.
  • Κορίτσι που ήμουν έτοιμος να το προσεγγίσω ερωτικά, μου μίλησε στο πληθυντικό.
  • Μία Πέμπτη βράδυ στην τηλεόραση είχε στο ένα κανάλι κύπελλο UEFA και στο άλλο Euroleague.Την έκλεισα και είδα Homeland.
  • 25χρονοι μου διηγούνταν σεξουαλικές περιπτύξεις με συνομήλικες μου σαν έχουν κάνει κατόρθωμα και εγώ τους έλεγα «μπράβο» με την ίδια αμηχανία που τους λέω «Χρόνια πολλά».
  • Στο ίδιο πάρτι δύο φίλες μου – χωρίς να έχουν συνεννοηθεί μεταξύ τους- μου είπαν την εξής ατάκα: «Έχεις δουλεία. Έχεις σπίτι. Τι λείπει τώρα…»;
  • Άκουσα από συνομήλικο κολλητό μου να λέει σοβαρολογώντας την ατάκα (αναφερόμενος στην κοπέλα του): «Δεν είμαι πια σε ηλικία για τέτοια. Ή θα το πάμε για σοβαρά ή θα χωρίσουμε».
  • Ένα πρωί πέρασα έξω από το 155ο δημοτικό σχολείο Αμπελοκήπων. Είχε πέσει η μπάλα που έπαιζαν οι μαθητές στο δρόμο και βλέποντας την να περνάει από δίπλα μου, μου φώναξαν «Κύριε! Κύριε! Τη μπάλα!»
  • Προτίμησα να πάω για περπάτημα αντί να δω το τελευταίο ποδοσφαιρικό ΠΑΟ-ΟΣΦΠ.
  • Ντρέπομαι που το λέω, αλλά τείνω να γίνω μπασκετικός.
  • «Να παραγγείλω δύο δίπιτα με γύρο ή να μαγειρέψω κάτι πρόχειρο»; Ναι. Υπήρξαν βράδια που με ταλάνισε αυτό το δίλημμα.

Τα πρώτα –άντα είναι γεγονός και το κυρίαρχο μου συναίσθημα είναι η ανακούφιση. Τέρμα οι αντίστροφες μετρήσεις και η κουβέντα του τι θα γίνει μόλις τριανταρίσω. Τίποτα δεν έγινε στα τριάντα. Όλα έγιναν στην πορεία προς αυτά. Αν οδεύεις προς τα εκεί, σε ενημερώνω πως η κορδέλα των τριάντα δεν κρύβει από πίσω της κανένα μυστικό. Απόλαυσε τη διαδρομή!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

