«Θα μου βγει το όνομα ότι κοιμάμαι τα μεσημέρια»

Αν με πάρεις τηλέφωνο όταν κοιμάμαι, ακόμα και αν κοιμάμαι πιο βαθιά από αρκούδα σε χειμερία νάρκη, θα απαντήσω στο τηλεφώνημά σου χωρίς όμως να παραδεχθώ με τίποτα ότι κοιμόμουν. Αν, μάλιστα, αρχίσεις να μου ζητάς συγγνώμη που με ξύπνησες, θα αρχίσω να δικαιολογούμαι πως η βραχνάδα της φωνής μου οφείλεται στο ότι το προηγούμενο βράδυ ήμουν στο γήπεδο ή ότι είμαι κρυωμένος.

Είναι πιο πιθανό να σου πω ότι είμαι νεοδημοκράτης και γαύρος, παρά να παραδεχθώ ότι κοιμόμουν. Η μεγαλύτερη υποχώρηση που έχω κάνει, είναι να πω σε αυτόν που με ξύπνησε: «μην ανησυχείς, δεν με ξύπνησες εσύ, έχω ξυπνήσει εδώ και κανα 10λεπτο και χουζουρεύω».

«Τι ψυχολογικό είναι πάλι τούτο», θα σκεφτείς και δικαίως.

Για όλα φταίει η γιαγιά μου. Ένα απόγευμα, ενώ πήγαινα δευτέρα γυμνασίου, μόλις ξύπνησα από τον μεσημεριανό ύπνο με ενημέρωσε η γιαγιά μου- η οποία εκτελούσε χρέη γραμματέως και μαγείρισσας στο σπίτι μας εκείνη την περίοδο- ότι με είχε πάρει μια συμμαθήτρια μου τηλέφωνο. «Και τι της είπε ρε γιαγιά» τη ρώτησα. «Ότι κοιμόσουν, παιδί μου» μου απάντησε.

Την άλλη μέρα στο σχολείο συνάντησα μια συμμαθήτρια μου, η οποία αφού με χαιρέτησε μου είπε: «Γιώργο, σε πήρα χθες να σε ρωτήσω κάτι για τα αρχαία, αλλά το σήκωσε η γιαγιά σου και μου πε ότι κοιμόσουν». Δεν ξέρω γιατί ακριβώς, αλλά ντράπηκα. Σαν να πληγώθηκε ο αντρικός μου –ήμουν κάπου 13 χρονών- εγωισμός. Ίσως πίστευα ότι ήταν μαγκιά να μην κοιμούνται τα μεσημέρια οι άντρες ή στενοχωρήθηκα που έχασα την ευκαιρία να της μιλήσω στο τηλέφωνο μιας και δεν έσπαγαν τα τηλέφωνα του σπιτιού εκείνη την περίοδο από κορίτσια της ηλικίας μου.

Το σκηνικό επαναλήφθηκε μια εβδομάδα αργότερα. Όταν ξύπνησα και η γιαγιά μου μου είπε πως με είχε πάρει η ίδια κοπέλα και της είπε πάλι ότι κοιμόμουν, με έλουσε κρύος ιδρώτας. «Αυτό ήταν. Τέλειωσε. Θα μου βγει το όνομα ότι κοιμάμαι τα μεσημέρια», δεν ξέρω πόσο κακός μπορεί να είναι αυτός ο χαρακτηρισμός, αλλά εμένα εκείνη τη στιγμή μου φάνηκε δυσβάσταχτος.

Ορκίστηκα στον εαυτό μου ότι δεν επρόκειτο ποτέ και για κανένα λόγο να αφήσω ξανά κάποιον να σηκώσει το τηλέφωνο και να πει ότι κοιμάμαι. Περιττό να πω ότι αν το σήκωνα εγώ, θα το αρνούμουν πιο πολύ και από ότι ο Πέτρος τον Χριστό.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχω τραβήξει διάφορα. Κάθε πρωί Σαββάτου στο γυμνάσιο με έπαιρνε ένας συμμαθητής μου και αφού εγώ κάθε φορά αρνιόμουν ότι κοιμόμουν, άρχιζε για την επόμενη μία ώρα να μου αναλύει τα κατορθώματά του στο “Diablo” και στο “Red Alert”. Έχω βρεθεί, επίσης, άπειρες φορές να μιλάω με εκπροσώπους τράπεζας που μου πούλαγαν δάνεια, ενώ οι τσίμπλες στα μάτια μου ήταν πιο βαριές από όση δύναμη είχα εκείνη τη στιγμή για να τα ανοίξω.

Και το κορυφαίο όλων… Ημέρες Μουντιάλ Ν. Κορέας-Ιαπωνίας. Κάθε πρωί εκείνη την περίοδο έβαζα το ξυπνητήρι κατά τις 9 για να μην χάσω ούτε λεπτό από κανένα αγώνα. Ένα πρωί, πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι, χτύπησε το κουδούνι. Άνοιξα και στην πόρτα είδα δυο τύπισσες που πούλαγαν εγκυκλοπαίδειες. Όταν με είδαν με το μποξεράκι και το μαλλί αφάνα, έκαναν να φύγουν μιας και κατάλαβαν ότι κοιμόμουν. Εγώ, όμως, ο αθεόφοβος, το αρνήθηκα, τις έφερα στο σαλόνι και ενώ το ένα μάτι μου ήταν κλειστό και το άλλο έβλεπε ένα ματς της Νιγηρίας, τις άφησα να μου λένε για τον Μαγγελάνο και τον Μάρκο Πόλο.

Παρά τα όσα έχω τραβήξει, ακόμα δεν έχω καταφέρει να σηκώσω το ακουστικό και να πω: «ΚΟΙΜΑΜΑΙ». Αντ’ αυτού, μάλιστα, έχω βρει διάφορες τεχνικές για να μπερδεύω τον συνομιλητή μου. Μιλάω πολύ δυνατά, για να δείξω πως όχι μόνο δεν κοιμάμαι, αλλά είμαι και σε υπερένταση ή κάνω τον λαχανιασμένο για να νομίζει ότι έκανα δουλειές ή γυμναστική.

Το μόνο που φοβάμαι, είναι πως την πρώτη φορά που θα καταφέρω να απαντήσω σε ένα τηλεφώνημα χωρίς να αρνηθώ ότι κοιμόμουν, θα έχω τόση συσσωρευμένη ενέργεια και θέληση να πω ότι κοιμάμαι που θα δώσω μια απάντηση του τύπου: «Άντε γαμήσου και εσύ και ο γρύλος σου».

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

