Χρόνια πολλά σε όσους/ες γιορτάζουν σήμερα!

Με αφορμή τη γιορτή του Κωσταντίνου και της Ελένης σήμερα, σκέφτηκα τις ευχές -κυρίως ιντερνετικές- που δέχτηκα πριν λίγους μήνες στην δική μου ονομαστική γιορτή. Με τα «χρόνια πολλά» παλιά είχα ένα θέμα που το έχω ξεπεράσει, αλλά στις ονομαστικές γιορτές συνήθως δεν εύχομαι στους γύρω μου μιας και δεν πιστεύω στην έννοια της ονομαστικής γιορτής. Άσε που μαζί με τον καθένα μας γιορτάζουν μερικές χιλιάδες άτομα, οπότε χάνεται η μοναδικότητα μας, την οποία συναντάμε στην περίπτωση των γενεθλίων. Επομένως, στην γιορτή μου δεν έχω κανένα πρόβλημα ακόμα και αν δεν μου ευχηθούν και οι πιο κοντινοί μου άνθρωποι.

Μια ευχή, βέβαια, δεν κάνει ποτέ κακό και είναι τις περισσότερες φορές καλοδεχούμενη. Υπάρχουν και κάποιες φορές, όμως, που μια ευχή είναι από περίεργη μέχρι εκνευριστική. Προφανώς, για αυτές τις ευχές θα γράψω σήμερα, αλλά και μερικά ακόμα αξιοσημείωτα:

-Στην φετινή μου ονομαστική γιορτή με τάγκαραν εφτά άτομα μαζί με καμιά δεκαριά ακόμα Γιώργηδες-Γιωργίες και μου πόσταραν μια κάρτα που έλεγε κάτι για «χρόνια πολλά». Αγαπητέ φίλε που το έκανες αυτό, σου ξεκαθαρίζω πως πέρα από την αναγούλα που μου προκαλούν τα συγκεκριμένα post, δεν θα σε παρεξηγούσα αν δεν μου ευχόσουν καθόλου. Αντιθέτως, μάλιστα.

-Ακόμα χειρότερο από το προηγούμενο είναι το post τύπου «χρόνια πολλά σε όσους/ες γιορτάζουν». Βάζει και το θηλυκό ο άλλος μην τυχόν και τον πουν φαλλοκράτη. Προτείνω ανήμερα μεγάλων εορτών να κρεμάει και ένα αντίστοιχο πανό στο μπαλκόνι μην τυχόν και παρεξηγηθεί κανένας διερχόμενος.

-Δέχθηκα ευχές ανθρώπων που στο facebook τους, έχουν ψευδώνυμο αντί για όνομα, με αποτέλεσμα να μην ξέρω πως να τους προσφωνήσω στην απάντηση. «Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Πράσινε Τιμωρέ»;

-Έλαβα το εξής μήνυμα: «Πολύχρονος, ό, τι ποθείς με υγεία και χαρά! Να χαίρεσαι την γιορτή σου, χριστός ανέστη για τη γιορτή του Πάσχα-Καλή λύτρωση στην Ελλάδα». Το σχόλιο για την Ελλάδα με τσάκισε.

-Έλαβα επίσης pm από ανθρώπους που η τελευταία φορά που μιλήσαμε ήταν πάλι στο facebook για τον ίδιο λόγο, ένα χρόνο πριν. Δεν είναι κακό, αλλά είναι άβολο.

-Έλαβα sms από αριθμούς που δεν είχα αποθηκεύσει. Εξίσου άβολο.

-Με πήραν άνθρωποι τηλέφωνο και εγώ είτε γιατί μιλούσα εκείνη τη στιγμή είτε γιατί δεν πρόλαβα να το σηκώσω, δεν απάντησα. Τι κάνεις σε αυτές τις περιπτώσεις. Τους κάνεις αναπάντητη για να σε πάρουν πίσω και να σου ευχηθούν;

-Έλαβα από την μητέρα μου το εξής sms: «Χρόνια πολλά. Οι γονείς σου». Ναι, η μητέρα μου έχει ξεφύγει.

Είμαι από εκείνους που συνήθως απαντάω την επόμενη μέρα των ευχών σε κάθε έναν που μου ευχήθηκε στο facebook ξεχωριστά. Όσο και να προσπαθώ να μην είμαι κοινότυπος, συνήθως καταλήγω σε μια απάντηση όπως το «να σαι καλά τάδε». Ομολογώ πως, δεκάδες ήταν οι φορές που κοίταξα το όνομα αρκετών χρηστών πριν απαντήσω, ώστε να μην γράψω άλλα για άλλα από την βιασύνη μου.

Παρόλα αυτά, την έκανα την γκάφα μου. Ένα από τα επικότερα σκηνικά που μου έχουν τύχει σε απαντήσεις που έχω δώσει σε ευχές στο fb είναι το εξής: Mια φεϊσμπουκική μου φίλη μου έγραψε μια κλασική ευγενική ευχή και εγώ από την βιασύνη μου να απαντήσω σε όλους αντί για «Να σαι καλά, τάδε», της απάντησα «Ναι καλά, ευχαριστώ». «Τι δεν με πιστεύεις»; συνέχισε εκείνη δικαιολογημένα.

Και για να μην το ξεχάσω, χρόνια πολλά σε όσους/ες γιορτάζουν σήμερα!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Χρόνια πολλά σε όσους/ες γιορτάζουν σήμερα!

  1. Ο/Η konstantinos λέει:

    Εντάξει Γιώργο Ευχαριστούμε για το Άρθρο-Εορτάζων ο Κύριος που σου στέλνει σχόλιο
    Είμασταν Μαζί (είδες λέω Είμασταν…Αόριστος..πότε πέρασε ο Χρόνος ρε παιδί μου..) στο Βρυσάκι το 2012-2013 Μαθήματα Δημιουργικής Γραφής και στο τέλος του «Σχολικού Έτους» κάναμε το Ντοκυμαντέρ. Ομολογουμένως ήταν κάτι Καινοτόμο-Πρωτόγνωρο-Εντυπωσιακό μια όμορφη εμπειρία!!

  2. Ο/Η konstantinos λέει:

    Χάθηκες-Χαθήκαμε…πάντως παρατηρώ ότι τα άρθρα σου έχουν αραιώσει Χρονικά π.χ γράφεις λιγότερα κείμενα τον Μήνα σε σχέση με παλιότερα..

Σχολιάστε

